
Silnik jest głównym elementem każdego pojazdu, a jego stan ma bezpośredni wpływ na efektywność i bezpieczeństwo jazdy. Jest to jeden z najtrwalszych i najbardziej niezawodnych elementów w samochodzie, ale z czasem może wymagać naprawy. Powody przejścia prac naprawczych i ich terminy w każdym przypadku ustalane są indywidualnie i zależą od wielu czynników. Jeżeli potrzebujesz diagnostyki i naprawy silnika na terenie Warszawy zapraszamy do kontaktu z serwisem AutoTechService. Szybko i sprawnie naprawiamy samochody osobowe i mikrobusy każdej marki, wyposażone w silnik Diesla lub benzynowy.
Praca | Cena, zł |
---|---|
Pomiar sprężania silnika benzynowego (1 cylinder) bez demontażu kolektora | od 30 |
Pomiar sprężania silnika diesla (1 cylinder) bez demontażu kolektora | od 65 |
Regulacja zaworów | od 149 |
Wymiana uszczelki kolektora wydechowego | od 135 |
Wymiana uszczelki kolektora dolotowego | od 135 |
Wymiana uszczelniacza olejowego tylnego wału korbowego (manualna skrzynia biegów) | od 375 |
Wymiana tylnego uszczelniacza olejowego wału korbowego (automatyczna skrzynia biegów) | od 836 |
Wymiana tylnego uszczelniacza olejowego wału korbowego (automatyczna skrzynia biegów, napęd na cztery koła) | od 988 |
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów (bez demontażu kolektora) | od 135 |
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów (z demontażem kolektora) | od 200 |
Wykrywanie awarii silnika
Jeśli silniki Diesla lub ich benzynowe odpowiedniki nie zostaną naprawione w odpowiednim czasie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że cała jednostka może ulec awarii z powodu ich nieprawidłowego działania. W takim przypadku konieczna będzie już całkowita wymiana tej drogiej części. Aby terminowo oddać samochód do serwisu samochodowego, należy zwracać uwagę na najmniejsze oznaki awarii. Następujące znaki wskazują, że nie wszystko jest w porządku z silnikiem i czas szukać pomocy:
- zbyt duże zużycie oleju (ponad 1 litr na 1 tys. km);
- rura wydechowa dużo dymi;
- świece zapłonowe są mocno nawęglone na czarno, biało lub czerwono;
- zużywa się zbyt dużo paliwa;
- moc silnika i jego dynamika za bardzo spadły;
- na biegu jałowym silnik „troit”;
- ciągłe przegrzewanie się silnika;
- spada ciśnienie oleju, co jest sygnalizowane za pomocą sygnału świetlnego na tablicy przyrządów;
- Świeci się kontrolka Check Engine na tablicy rozdzielczej.
Każdy z tych znaków wskazuje, że musisz skontaktować się z serwisem samochodowym. Tylko profesjonalna diagnostyka silnika Diesla lub silnika benzynowego pomoże określić dokładną przyczynę awarii.
Przyczyny awarii
Bez wykwalifikowanej diagnostyki trudno jest od razu ustalić dokładną przyczynę awarii silnika, ponieważ jest ich wiele. W niektórych przypadkach konieczne mogą być minimalne naprawy lub wymiana kilku części, aw trudniejszej sytuacji trzeba „uporządkować” całe urządzenie. Silnik może ulec awarii z następujących powodów:
- naruszano zasady pracy silnika, stosowano agresywną jazdę, przegrzewano silnik, często przekraczano dopuszczalną ładowność pojazdu itp.;
- przeprowadzono nieterminową konserwację zarówno silnika, jak i całego samochodu;
- stosowano złej jakości paliwa i płyny techniczne;
- otrzymane uszkodzenia mechaniczne;
- Agresywne substancje, podobne do wody, dostały się do urządzenia podczas uderzenia hydraulicznego;
- upłynął okres eksploatacji silnika.
Diagnostyka silnika benzynowego i diesla w serwisie AutoTechService odbywa się przy użyciu nowoczesnego sprzętu diagnostycznego Launch. Pozwala to naszym specjalistom szybko i dokładnie ustalić przyczynę awarii.
Etapy naprawy
Po zdiagnozowaniu i ustaleniu dokładnej przyczyny awarii rozpoczyna się naprawa. Jest to dość pracochłonny proces, który odbywa się w kilku etapach:
- Demontaż i czyszczenie. Na tym etapie mogą zostać zidentyfikowane dodatkowe problemy. Zdemontowany silnik jest oczyszczany z nagarów, oleju i innych zanieczyszczeń, jego powierzchnie są przygotowywane do prac naprawczych.
- Części zamienne. Aby zapewnić sprawne działanie urządzenia, wszystkie zepsute i zużyte części są wymieniane.
- Weryfikacja. Po wymianie części wlewane są wszystkie płyny techniczne oraz sprawdzana jest wydajność urządzenia. Sprawdza poziom oleju, płynu chłodzącego, działanie wszystkich elementów elektronicznych, w tym świec zapłonowych i czujników.
- Montaż. Po pomyślnym teście silnik jest montowany we właściwej kolejności przy użyciu odpowiedniego układu smarowania. Na tym etapie sprawdzany jest stan i gęstość uszczelnień, co powinno zapewnić szczelność układu.
- Testowanie i strojenie. Ten etap pozwala dodatkowo upewnić się, że silnik pracuje poprawnie i nie ma z nim żadnych problemów. Testy przeprowadza się przy różnych prędkościach, od biegu jałowego do prędkości maksymalnej.
Dlaczego AutoTechService
AutoTechService wykonuje wysokiej jakości i szybkie naprawy silników benzynowych i wysokoprężnych w przystępnych cenach. Koszt usług zależy od charakteru awarii, złożoności prac, niezbędnych części zamiennych i ich kosztu.
Zatrudniamy wysokiej klasy majsterkowiczów z dużym doświadczeniem, używamy wyłącznie nowoczesnego sprzętu diagnostycznego oraz wysokiej jakości części. Nasz serwis jest dogodnie zlokalizowany w okolicy Targówka. Szczegółowy cennik znajdziesz na naszej stronie internetowej. Aby umówić się na diagnostykę zadzwoń lub zostaw zgłoszenie online.